الاثنين، 23 يونيو 2008

حب لن يمت 2


قلت بغلاظه: اشربي النسكافيه وابقي امشي بعد كده لو عايزة وبعدين انا ماقولتش ان مش مرغوب في وجودك
امتلئت عيونها بالدموع وقالت: حرام عليكي انتي ليه بتعملي فيا كده انتي اخر واحد اتوقع منها المعامله دي ولم استطع ان امسك نفسي ولكن بهدوء ربطت عله كتفها ولم اذ بها ترتمي في حضني وتبكي بحرقه لم يعد معي اي اسلحه امام حضنها ودموعها ولكني اصررت على التماسك بصمتي حتى بدأت تهدأ فأخذت بيدها بحنان قاسي بعض الشيئ الي المطبخ في ركن اعتدنا الجلوس به لنحتسي الشاي والقهوة ونتبادل اطراف الحديث فأحيانا نضحك واحيانا نتشاجر واحيانا تجلسني وتحضر الافطار وهي تغني يا لها من ذكريات0000
اجلستها برفق في كرسيها المعتاد فنظرت الى في هدوء
قالت وحشني المكان اوي
قلت محاوله ان اغير الحديث ايه رأيك مش شايفه فيه حاجه اتغريت
قالت ايوة اخيرا جبتي مفرش جديد وغيرتي مكان الترابيزه و شيلتى الزهريه وحتى النور الهادئ شيلتيه000 وفين مفارش جدتك اللي كنتي بتعتزي بيها ومبتحبيش تغيرها ابدا؟

قلت: موجوده بس انا حاولت اغير شويه

قالت: غيرتي عشان تهربي مش عايزة تفتكري ذكرياتنا مش كده0

قلت وانا اتحرك من مكاني لاضع النسكافيه في المج : المج بتاعك اتكسر للأسف بس ده عموما مج جديد محدش شرب فيه انا عرفاكي انفه

قالت بحزن مدلل وقد اقتربت مني وهي تحاول التخلص من عنادي وكبريائي وهمست وهي ترفع خصله شعرى خلف اذني حتي المج بتاعي اتخلصتي منه

قلت وانا احاول ان اخفي ارتباكي: مش للدرجه دي يعني عادي زيه زي أي مج

نظرت الي في عتاب وقالت وهي تداعب يدي باصابعها طب وحيات ريم عندك مكسرتيهوش عن قصد

قمت سريعا دون النظر الى عينيها ولم اجاوبها ولكن اعتقد انني فشلت هذه المره في محاوله اخفاء ما بداخلي فتحركت مسرعا لأسكب الشاي في فنجاني محاوله الهروب من محاولاتها لمحاصرتي فأحسست بخيالها من خلفي يأتي ولم اعرف كيف أتصرف ولم يسعفني عقلي المعطل تماما عن العمل ووجدتها تغمرتني من ظهري بحضنها الحار و وضعت يدها حولي تقيدني رأسها على ظهري (لا مفر من الانهيار) همست في اذني بصوتها الناعم الرقيق الحنون الذي برغم هدوئه الا ان تأثيره اقوي من طلقات النار على قلبي مباشرة: وحشتيني اوي


يتبع

هناك 11 تعليقًا:

غير معرف يقول...

(لا مفر من الانهيار)

shalimar يقول...

رائع جدا هالبوست يا عزيزتي ألوان بجد بجد حلو جدا وصفك للأحداث ... أسرتينا بتفاصيلك انتي وحبيبتك ...
( لا مفر من الانهيار ) تعبير في منتهى الاحساس
ما بعرف شو بدي قول .. بس فعلا بحييكي ويسلمو هالانأمل ... ولمستك الحنونة القاسية

برافو

momen ahmed يقول...

فعلا لا مفر من الانهيار
ولكن ما اجمل هذا الانهيار
انهيار بهي بناء حب واد مشركة
:)
مؤمن

كلام من القلب يقول...

العزيزة الوان السما السبعة

دي اول زيارة ليا فى مدونتك الجميلة جدا وانا بشكر صديقة ليا عرفتني على مدونتك بصراحة

انا قريت قصتك وعجبتني جدا جدا

انتي ابدعتي فى سرد الاحداث ،، انا كنت بقرا كل جملة ببقى متشوقة وعندي لهفة غير طبيعية باني اقرى اللى بعدها واللي بعدها عشان اعرف ايه اللي حيحصل فى القصة

وكانت اسوء كلمة بشوفها فى القصة كلمة "يتبع"
بجد بضايق ان القصة انتهت وانا عايزة اعرف النهاية وبيحصل ايه

احساسك جميل جدا جدا وانا عشت مع ابطال القصة اوي

ومش عارفة ليه انا حاسة القصة دي اوي

اتمنى انك امتتأخريش عليا احممم قصدي علينا فى انك تكتبي بقية القصة
عشان انتي فاهمة الفضول بقى هههه

تحياتي ليكي

Happy Hope يقول...

عزيزتى

القصة حلوة أوى و أحداثها بتزداد تشويق و اثارة

أشعر بالبطلة تود لو يمر الوقت مع حبيبتها سريعاً تخشى ضعفها

حاولت أن تهرب من ذكرياتها و لكنها لن تستطيع أن تهرب من قلبها

لا مفر فهى تحت الحصار

تحياتى و فى انتظار البقية

جسور سرية يقول...

العزيزة الوان السما السبعة
القصة تسير بخطي درامية مثيرة للفضول و الخطورة

انهيار وشيك و حتمي لا مفر منه ...اتمني له ان يتم بشكل مجنون غير متحفظ البتة!!!!!!

تحياتي مرة اخري و اسفة انني خلطت في اسماء شخصياتك المنهارة هههههههه
:)

кezbaк 7elou يقول...

كلمات رائعة
كلمات تأسر القلب قبل العين
احداث جميلة شارفت على الانيهار
انهيار مجنون انيهار مؤكد انهيار جميل
فدعي الانهيار يتم ولا داعي للمراوغة
فلا مفر من انهيار الحب


تحية لك

ألوان السما السبعه يقول...

شايجيرل، ارمادا ، ممكن، كلام من القلب،هابي هوب، جسور سريه ،ضد التيار

الانهيار حاز على اعجاب الجميع سوف نري

اشكركم عالمتابعه وانشاء الله باقي القصه يعجبكم

momken يقول...

لاء التسامح لا يزيل اثار الجرح
كما ان الانتقام لن يزيل اى اثار للجرح

لكن اعلمى يا سيدتى ان التسماح لابد ان يكون موجه لشخص قد اساء لنا
وليس لشخص احسن الينا

فلو سامحنا فقط من يسامحونا فاين الفضيله فى ذلك...انه رد لاحسان باحسان

ولكن التسامح لمن جحد هو قمه انتصار الذات

لا اقول جريها فى مشاعرها برغم اعرضك عنها فهذا خداع
لكن لا تعاقبى نفسك على تصرفها معك

فهمانى؟؟؟؟؟؟؟

تحياتى

غير معرف يقول...

Amazing and guess which sentence i liked? :D.Looking forward to ur next post.(hopefully quick pleaseT_T) .Thank u for this.

ألوان السما السبعه يقول...

momken لا مفهمتش ههههههه

ساره
معرفش بس انتي قوليلي
وعلى العموم البوست الاخير طلع
تحياتي